onsdag 21 november 2012

Kolhydratsfria pannkakor

Jag har tidigare berättat om att jag utesluter gluten från kosten, och att det gjort att magen är platt och glad och astman så gott som försvunnit.

Kost är ett omdebatterat ämne, och i min mening rätt uttjatat. Den skapar enighet och provokation, krångel och glädje. Som igår, kär kollega: Vi tänkte köpa Lussebullar :)! Lussebullar!!! Efterlääängtad favorit. Nä.. Just ja, glutenfritt var det inte. Galet tröttsamt, men jag känner sådan otrolig skillnad i kroppen att det är klart värt det. Här hävdar många - Jag mår jättebra med Lingon Grova och sockrade flingor, att du bara orkar! Jag håller i regel en låg profil, men till vissa säger jag vad jag egentligen tycker. Det är för att du inte känner din kropp och att du inte vet något bättre.

Det är obekvämt att tänka utanför fyrkanten, och besvärligt att bryta vanor. Det krävs en vilja och en ambition. Det är Upp till dig!

Goda alternativ finns det gott om, krävs bara lite nyfikenhet och experimentvilja :).

I dag serverades det kolhydratsfria pannkakor i crêpesformat hos oss. Mumsigt med lax och gräddfil. Vardagslyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar