fredag 7 september 2012

Musikpepp

Brukar du träna till musik? Jag har insett att helt beroende på vad man gör krävs olika musikgenrer och ibland är det mest inspirerade när det är heeelt tyst. När man bara kan njuta av omgivningen. Min stora passion är hästar och det jag gillar allra mest är hoppning och klyschigt nog att galoppera på en äng. Då vill jag att det skall vara helt tyst. Det enda jag vill lyssna på är hästens andning och hovarna som smattrar i backen. Lite fågelsång går självklart bra.

Det hela började med att vi lyssnade på musik i bilen på väg från en gokartturnering med jobbet i veckan och just då Swedish House Mafia med Greyhound. Kollegan konstaterar att låten är en elak låt. Elak låt?! Världens grymmaste låt som just nu är högst på springtopplistan!

Så funderade jag igår morse när jag ute i spåret och inte hade långt kvar hem. Då kommer den. Yes! Så känner jag - jajemän den är allt en rätt elak låt. Men man måste liksom vara lite halvförbannad när man springer tidigt i ottan, innan jobb och intensiteten är obehagligt hög i paritet med tiden på dygnet. Jag brukar till och med lyssna på Ramstein ibland när jag kör riktigt tuffa pass, något jag verkligen aldrig skulle sätta på frivilligt annars. Vinyl, 107,5 och P1 är lite mer min grej. Appropå P1 springer min kära svärfar till just P1. 1,1 mil varje morgon. Helt galet. Hur enformigt kan det bli? Jag har testat att springa till P1. Fungerar ibland, om det är något väldigt intressant och man är ute och mys-springer, annars får jag nästan skavsår i öronen. Men han tycker det är toppen!

Vad lyssnar du på? Mitt tips är att variera musiken efter intensitet och humör, och när du ska ta i lite extra och behöver extra pepp - sätt på något riktigt stökigt i lurarna och höj volymen så man knappt hör vad man tänker. Du går det undan vill jag lova!


Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar